Friday, August 27, 2010

Chow Kit Road

27 aug 2010
jam 745am

aku dgn cargas kuar dr rumah. enjin kereta dihidupkan. gps kat smartphone diaktifkan. mencari destinasi iaitu chow kit road.ini entah kali ke berapa aku melalui jalan tar,tanpa mengambil korner ke chow kit road. nampaknya gps aku kureng cargas pagi2 bulan ramadan nie, tak boleh membaca lokasi yang aku hendak tuju.

jam 825am

jalan agak koyak..jem giler! saiko la kalo hari2 pegi masuk kl mcm nie. serius aku cakap. jalan nk ke arah bulatan pahang, mcm lahaknat..aku layan je, sbb agenda aku pagi ni ialah agar sampai ke destinasi sblm jam 9am!

jam 850am

aku mundar mandir dari jalan raja laut dengan jalan tar, sekali sekali terserong ke lorong2 hajj taib..nk cari itu 1 building utk memenuhi appointment aku pagi tadi. agak panik jugak, tetapi dgn berkat kepintaran dan cara pemanduan berhemah aku, alhamdulillah aku selamat sampai lebih kureng 9am

jam 12pm

tirai mentari, sinar mentari...memenuhi kota roya..jalan chow kit mula hidup..belangkas2 bangun mencari rezki. tepi2an jalan tar penuh dgn gerai2 sempena menyambut ramadan dan bakal tiba 1 syawal..pelbagai barang, bangsa, peel, dan mcm2 bau..aku mengambil peluang untuk ronda selama 20mins dari chow road ke jalan tar. melalui khemah ...dah la ramadan..ada pulak hamba ni pi berniaga air oren...tergugat iman..aku singgah 1 gerai..tertarik akan dgn selipar cap buaya cap golok nie..10 hengget sahaja..lagipon aku tgk selipar aku pakai hari2 dh makin hilang seri..1o hengget jew..apa ada kesah..aku rembat sepasang...


to be continue..

bila nk sambung???

No comments:

Post a Comment