Wednesday, June 23, 2010

Tak tahu

tak tahu! hehe..aku tak tahu nk tulis apa..nak share apa..aku cuma rasa bosan sekarang nie...
balik keja, selesai jalankan tanggungjawab, aku tertido...sedar2 jam 1030pm..aku bingkas bangun ke arah televisi..buka channel 825, tgk live slovenia vs england..sudah tentu aku mendokong slovenia..menyampah benar aku tgk england nieh..hehe..aku berjaya tgk setakat 89mins..masa tu england masih lagi 1, slovenia 0...akhirnya keputusan akhir terjawab sudah..england layak ke 2nd phase, ...aduhh...bosan2, nanti semua media utama akan memainkan berita kehebatan england yg layak ke pusingan kedua..aduhh..bosan la weh..cukupla..england biasa jer..takda apa..media sahaja yg mengsaikokan peminat bola..sampai pasukan lawan pon termakan propoganda media nieh! ha..itulah..media senjata utama utk memusingkan kepala orang...tak percaya ke..aku ambil contoh mudah..hari2 iklan pasal dgn menggunakan produk iini, selepas ini anda akan berjalan pulang tanpa menggerakkan kaki anda! eh bukan hari2..setiap 2jam..dalam masa 24 jam..esok sambung balik..dari oorang tak percaya, sampai terpercaya!

sekarang terlintas kat fikiran aku..ada seorang kawan sepejabat aku..dia telah mendescribekan aku ni seorang yg mudah tukar fikiran! hah! betul ke nie? hehe..mungkin ada benar..so dia test aku dalam keadaan aku sedar...ikuti dialog tokok tambah aku ni dari perkara sebenar! aku ingat2 lupa je nie..

hari selasa, jam menunjukkan tepat 10am

kawan: jom minum
aku: aku baru je sudah breakfast
kawan: okla...

beberapa mins kemudian, datang sorang lagi kawan sepejabat aku menghampiri aku..
kawan 2: byk keja ke?
aku: tak jugak
kawan 2: jom minummm..
aku: ermmm...bole jugak!

kadang2, dalam situasi lain, aku boleh mengklasifikasikan diri aku seorang yg 50-50 dalam proses membuat sesuatu keputusan!

ikuti dialog ini
hari sabtu jam 11am, text sms aku hantar kat kawan2 aku

sms aku: oit, jadi ke pegi kenduri nieh? bila? iikut jadual asalkan?
sms reply dr kawan aku: jadila...petang nie..driver tukar plan..utk elak keletihan,dan dia taknak rushing2..
sms aku: apa nie! potong betula..aku nak main bola dulu..lepas bola gerak takleh ke? patut ikut plan asal la..ni tukar2, mmg takda mood la aku nak pegi! kim salam jer la kat pengantin!
sms reply dr kawan aku: kalo hang nak join, mesti ada kat rumah aku jam 5pm..kita gerak 6pm ikut kata driver!

jam 200pm
aku telefon kawan aku yang lagi sorang
aku: woi..korang ni konfem ke nak gerak petang ni gak?kamprit tol la!
kawan aku: ha la! apa ada hal! ko join tak?
aku: aku prefer nk main bola dari join..buat apa pegi, letih jer...lagipon..kita bukan special pon!
kawan aku: suka hati hang la! okla..aku tgh dating kat midvalley nie!...chauuuWWww

tepat jam 430pm..aku tercegak depan rumah kawan aku! tu dia...finally..aku tewas dengan pendirian aku..walaupon..dalam masa 2jam selepas itu, aku masih terkial2..aku boleh saja batalkan atau proceed! aku masih 50-50..sehinggala kereta driver kaler putih sampai, aku labuhkan punggung kat co driver seater..itulah keputusan terkini aku!

sebenarnya aku menulis karut marut kisah aku ni ialah utk elak dari memikirkan hal yg menghantui fikiran aku nie!! ayoooyooo...hehe....


"We do not remember days, we remember moments."

1 comment: